dinsdag 21 april 2015

Nieuw belastingstelsel Part 2

Ik schreef al eerder over het nieuwe belastingstelsel wat er aan zit te komen. Gisteren kwam er wat nieuwe informatie beschikbaar van Minister Dijsselbloem, ditmaal over de Vermogens Rendement Heffing (VRH).

Minister Dijsselbloem heeft gezegd dat de VRH, ook wel spaartax genoemd, sowieso op de schop gaat en dat de plannen met Prinsjesdag waarschijnlijk gepresenteerd worden. Grootste probleem met de huidige set-up is dat de Belastingdienst uitgaat van een gemiddeld rendement van 4%, en dat hebben de meeste mensen de afgelopen 5 jaar niet gehaald. De huidige opzet wordt dus als oneerlijk gezien. Ik denk nog steeds dat er een heffing op daadwerkelijk rendement gaat komen in plaats van een fictief rendement. Maar dat zullen we nog wel gaan zien in de komende maanden.

Vakantie


Komende weken zal het erg rustig zijn op het blog, ik ga genieten van 3 weken vakantie. De laatste echte vakantie is alweer 13 maanden geleden, dus ik ben er wel een beetje aan toe merk ik. Dus over 3 weken weer een update op dit blog.

11 opmerkingen: