maandag 12 november 2012

Onverwachte financiële meevaller

2 weken geleden was er wat naar nieuws, mijn oma was overleden. Niet heel erg schokkend en onverwachts aangezien het al 10 jaar lang een aflopende zaak was, maar nooit leuk om te horen natuurlijk. Tot overmaat van ramp kreeg ik zaterdag ook nog een boete binnen van het CJIB, ik had te hard gereden op weg naar de begrafenis toe, maar liefst 1 km/u te hard kost je 33 euro boete. Zonde van het geld.

Maar zondag werd wat dat betreft alles goed gemaakt. Mijn ouders hebben besloten om een gedeelte van de erfenis direct door te sluizen naar ons gezin. Mijn ouders gaven aan dat ze het geld niet nodig hadden. Mijn zoontje krijgt 2.000 euro voor op de spaarrekening en wijzelf krijgen 5.000 euro. Daar waren we natuurlijk enorm blij mee en konden we ook goed gebruiken.

Het geld heeft ook al vrijwel zeker een bestemming gevonden. 1.000 euro gaat besteedt worden aan de wintersportvakantie waar we over aan het twijfelen waren, we gaan dus lekker een weekje de sneeuw opzoeken met z'n 3-en. De andere 4.000 euro wordt nuttig besteedt aan enerzijds verhogen van onze spaarbuffer en anderzijds de aflossing van de hypotheek. De verdeling weten we nog niet helemaal.

Een goed begin van de week dus!

11 opmerkingen:

  1. Altijd "fijn", zo'n meevallers. Jammer van je oma natuurlijk.

    Hier heb ik ook zo eens 1.000 euro van m'n grootmoeder "gekregen" via mijn ouders kort na het overlijden.

    En het mooie was: we waren toe aan een nieuwe televisie. Toen ik alleen ging wonen (jaaaaren geleden) kreeg ik die van m'n grootmoeder. Die tv was net aan vervanging toe, en met dat geld hebben we een nieuwe gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is meegenomen en fijn dat je ouders aan jullie denken. Wij ontvangen dat binnen afzienbare tijd ook van mijn oom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd met het overlijden van je oma...Een goede besteding van de erfenis: een fijne vakantie met z'n drietjes en een verstandige besteding: het aflossen van je hypotheek en het spekken van je buffer! Een weldoordachte keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een goede besteding! Het blijft een beetje dubbel, maar uiteindelijk is de keuze van je ouders hierin wel een meevaller!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd met het overlijden van je oma.
    Wat fijn dat je dankzij haar wel op vakantie kan. Persoonlijk zou ik kiezen voor iets wat tastbaar is, zodat ik aan haar kan denken als ik het zie. Al bedenk ik me nu dat de foto's die je daar wellicht zal maken ook altijd een herinnering aan haar gift zullen blijven.(ik ben nu eenmaal zelf een emotionele miep)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een foto op de dressoirkast neergezet

      Verder was mijn oma enorm reislustig, dus ik weet zeker dat de vakantie een keuze is waar ze achter zou staan.

      Verwijderen
  6. Ik hoop dat je nog lang van je ouders mag genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. .....nou, dan kan de boete er wel af :-) Maarre......1 kilometer te hard rijden levert echt geen boete op hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met 1 km te hard bedoel ik het verschil tussen 73 km/u en 74 km/u. Bij 73 km/u krijg je geen boete, bij 74 km/u helaas wel :(

      Verwijderen