dinsdag 11 november 2014

Energieafrekening eindelijk helemaal afgerond

Afgelopen weekend kreeg ik de laatste brief binnen van de energie-leverancier betreffende de teruglevering van de zonnepanelen. Eerder gaf ik al aan dat ik een teruggave verwachtte van tussen de 350 en 400 euro, en dat klopte inderdaad mooi. Ik krijg 366 euro terug. Inclusief de al eerder gecommuniceerde 133 euro krijg ik dus in totaal 500 euro terug deze maand. Erg fijn zo vlak voor de feestdagen.

Helaas zullen we het ook voor iets anders nodig gaan hebben. Afgelopen week kwamen we erachter dat we een lekkage hadden in de badkamer, en het is in ieder geval doorgelekt naar de slaapkamer en de gang. De loodgieter is op dit moment bezig met uitzoeken waar het lek zit, waarschijnlijk zit het rondom de douche. Gelukkig is dat voor een groot gedeelte verzekeringswerk, maar we zullen toch ook voor een gedeelte zelf in de buidel moeten tasten hiervoor omdat een gedeelte van de herstelwerkzaamheden voor eigen rekening zijn.

Afwachten dus even wat die lekkage voor impact gaat hebben. De 500 euro gaat dus in ieder geval gereserveerd worden hiervoor.

6 opmerkingen:

  1. Gaat dat nu ieder jaar dan zo? Constant moeten wachten totdat de jaarafrekening rond is ivm teruglevering?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal gesproken zou de normale jaarafrekening moeten komen plus een additionele afrekening voor de teruglevering. Waarom dat niet bij elkaar op 1 rekening zou kunnen is mij ook een raadsel

      Verwijderen
  2. Zo, eindelijk opgelost!! Balen zeg, van die lekkage :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verzekeringswerk? Inboedel of opstalverzekering? Ik dacht dat dat regulier onderhoud is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervolgschade is dan onderdeel van de opstalverzekering, evenals de kosten voor het opzoeken van het lek. Het daadwerkelijk oplossen van het lek is voor eigen kosten.

      Verwijderen
    2. Goede tip. Ik ga nu van FBTO naar SNS, om twee redenen, de goede score en de pecunia,

      Verwijderen