woensdag 6 november 2013

Even helemaal niks

De laatste dagen is het even stil hier op het blog. Er is veel gebeurt in de afgelopen tijd, auto verkocht, studieschuld afgelost, zonnepanelen op het dak geïnstalleerd, vriendin full-time voor de praktijk en ik een nieuwe baan. Aardig wat in een tijdsbestek van 2 maanden tijd.

Even terugkijkende op mijn speerpunten die ik benoemd in een blogje in augustus. Ik had 5 speerpunten benoemd, waarvan de eerste 2 volledig zijn afgerond. De zonnepanelen liggen op het dak en de studieschuld is volledig afgelost. De overige zaken die benoemd zijn, staan voorlopig even stil. Er is op dit moment even geen financiële ruimte om daarin iets te doen. Dus geen extra investeringen in crowdfunding, geen aflossingen op de hypotheek, geen investeringen in indexbeleggen, en geen verhoging van het spaargeld.

Vind ik dat erg? Helemaal niet, soms is het goed om even pas op de plaats te maken en je even niet zoveel bezig te houden met financiën. De financiële ruimte komt wel weer de komende maanden in o.a. december, april en mei. Dan komen de extraatjes binnen zoals 13de maand, bonus, vakantiegeld en de laatste afrekening van mijn oude werk waar ik ook nog een bonus van krijg. Tot die tijd zal het qua financiële zaken wat rustiger zijn aan mijn kant.

1 opmerking:

  1. Kijk maar met trots terug op alles wat je dit jaar hebt bereikt. En die pauze heb je dan dik verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen