donderdag 7 november 2013

Maandoverzicht, onder de 300.000!

Het is november, dus weer tijd voor een maandoverzicht. Een historisch maandoverzicht, zo blijkt, want ik zit voor de eerste keer onder de €300.000 qua schulden en onder de €290.000 qua netto waarde. Dit komt natuurlijk door de aflossing van studieschuld, daarvan is over ongeveer 2 weken de laatste aflossing om het laatste beetje resterende schuld af te lossen van in totaal €38,48. Dan ben ik er voorgoed vanaf. Het voelt goed om te zien dat ik aan de schuldenkant ruim €40.000 heb afgelost zonder er echt enorm op in te leveren aan de spaarkant.

De schuldenkant is dus goed omlaag gegaan, de spaarkant is vanwege alle investeringen licht gedaald. In totaal met 1500 euro. Ik verwacht nog wel een bijdrage vanuit de subsidiepot van €1.200, dus dan zouden alle investeringen maar 300 euro spaargeld gekost hebben. Die investering is na ongeveer 1 maand alweer terugverdient, dus dat voelt erg goed.

Naast de verwachte subsidie verwacht ik weinig vuurwerk de komende maanden. Zoals ik in mijn blog van gisteren ook al aanhaalde, de financiële ruimte voor investeringen is nu een beetje op. De komende maanden staan dus in het teken van de financiële ruimte vergroten voor zover dat mogelijk is. December is en blijft altijd een dure maand, en de wintersport is ook weer geboekt voor januari. Dus de mogelijkheden zullen wel even beperkt blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten