woensdag 20 november 2013

Subsidie en parkeerplaats

Na een drukke week waarin ik geen tijd had om te bloggen maar weer eens een blog over zonnepanelen (en iets anders), en met een goede reden. Afgelopen week kreeg ik eindelijk het verlossende bericht van de gemeente Utrecht dat het verzoek tot subsidie eindelijk is goedgekeurd. Dat betekent dat we dus maar liefst 1200 euro subsidie krijgen van de gemeente, en de zonnepanelen weer wat goedkoper zijn geworden.

Om de zonnepanelen te betalen had ik wat geld van de spaarrekening opgenomen, dus het geld wat ik nu heb ontvangen van de gemeente gaat direct weer terug naar de spaarrekening. Misschien dat ik in januari beslis om het om te zetten in een aflossing, maar voorlopig laat ik het even zo. Ik mag dit jaar toch niet meer aflossen dan ik nu al heb gedaan.

Parkeerplaats


Tevens nog een andere financiële meevaller. Sinds de verkoop van de tweede auto hadden we een parkeerplaats over. In principe konden we twee dingen doen met deze parkeerplaats, namelijk verkopen ofwel verhuren. Verkopen zou een flink geldbedrag in het laadje brengen, welke wel direct afgelost dient te worden omdat de parkeerplaats betaald is uit de hypotheek. Tevens zouden we dan notariskosten hebben. De tweede optie bleek dus het aantrekkelijkste. Het was even zoeken naar een geïnteresseerde, maar het is gelukt. De parkeerplaats hebben we verhuurd voor 50 euro per maand, genoeg om de hypotheekkosten mee te kunnen afdekken. Deze 50 euro zet ik iedere maand direct apart voor aflossing op de hypotheek.

Dat betekent dus dat we aan de verkoop van de auto nu nog een extra maandelijkse meevaller kunnen toeschrijven. Naast de ongeveer 300 euro aan verzekering, belasting, benzine, onderhoud en afschrijving zijn er nu extra inkomsten van 50 euro per maand. Dat scheelt maandelijks dus 350 euro.


2 opmerkingen: