vrijdag 28 september 2012

Energierekening kan tot 500 euro lager!

Weer een mooi bericht in het nieuws over besparen. Gezinnen kunnen soms tot wel 500 euro besparen door kritischer te kijken naar hun energierekening.

http://www.nu.nl/geldzaken/2920560/energierekening-kan-500-euro-lager.html

UIteraard komt dit doordat veel mensen al jaren bij dezelfde aanbieder zitten en nooit gebruik maken van de mogelijkheden tot overstappen. Vaak krijg je bij een overstap een bonus van de maatschappij van 100 tot 150 euro, die je aan het einde van het jaar krijgt als je 1 jaar bij de maatschappij hebt gezeten. Maar niks kan je er dan van weerhouden om weer een overstap te maken naar een volgende energiemaatschappij, waar je dan weer opnieuw die overstapbonus kunt cashen.



Consuwijzer heeft een overstapcoach in het leven geroepen om mensen zich meer bewust te laten maken van de energierekening. Er wordt bijvoorbeeld uitgelegd hoe de energierekening is opgebouwd. UIteindelijk wordt er gekeken of het verstandig is om over te stappen naar een andere maatschappij.

Voor mezelf weet ik dat ik die overstapcoach niet nodig heb, ik betaal hele lage tarieven doordat ik meegedaan heb aan een collectieve inkoopactie. Alleen daardoor heb ik al flink wat geld bespaard. Maar voor een heleboel anderen kan deze overstapcoach erg handig zijn.

Ben je benieuwd, hier kun je de overstapcoach vinden:

http://www.consuwijzer.nl/thema/overstapcoach-energie

6 opmerkingen:

  1. Ik was benieuwd en heb mijn gegevens ingevoerd. Ik ben nog nooit overgestapt. Het verschil is voor mij 403 euro per jaar op het moment. Gigantisch veel. Ik zal moeten wachten tot na 1 januari en dan hoef ik minder boete te betalen. 75 euro x 2 (gas en stroom) De site geeft aan Greenchoice. Ik heb helemaal geen ervaring met overstappen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft geen ervaring te hebben met overstappen, dat doet de nieuwe energiemaatschappij voor je.

      Maar 403 euro is een flinke smak geld, toch al snel 34 euro per maand!

      Verwijderen
    2. Ja en als je dan een probleem hebt met een verkeerde rekening, levering of iets anders dan mag je kennis maken met de vriendelijke student of studente van het callcenter van die leverancier die niets weet, kan of mag als ze de telefoon al oppakken. Kent u Evolta nog? Later overgaan in Oxxio, een rampbedrijf als je probeert om iets recht te zetten. Tele 2 nog zoiets al is dat geen energie aanbieder maar dan toch het zelfde laken en pak. Service moet worden betaald en is niet gratis, nu weet u waarom zulke aanbieders in eerste instantie zo goedkoop lijken. Over hun werkelijke voorwaarden maar te zwijgen want die spelregels veranderen nog wel eens onverwacht.

      Verwijderen
    3. Gelukkig mag iedereen zelf beslissen waar die voor wilt betalen. Als jij het 400 euro per jaar waard vind om iets betere service te krijgen bij een probleem, dan is dat jouw goed recht.

      Verwijderen
  2. Ik vind het belachelijk dat je als nieuwe klant wel een fixe korting krijgt, terwijl je als trouwe bestaande klant deze korting niet krijgt. Eigenlijk zou het andersom moeten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal met je eens. Eigenlijk is het vreemd dat je als klant geen kortingen aangeboden krijgt en er alleen korting te krijgen is als je overstapt.

      Ik begreep wel dat Essent bezig is met een product waarbij je meer korting krijgt als je langer blijft. Maar dat moet nog helemaal uitgewerkt worden.

      Verwijderen