woensdag 27 november 2013

Gekke mensen van Ziggo

Gisteren had ik een blog geschreven over mijn veranderingen in het abonnement van Ziggo. Van alles-in-1 ga ik terug naar TV+internet. Blijkbaar zet Ziggo hoog in op bellen, want ik werd gisteren door iemand van Ziggo gebeld...

De beste man vroeg waarom we geen gebruik wilden maken van het bellen, waarop ik zei dat we het niet gebruikten. Hij wilde ons toch vragen of we het niet wilden aanhouden voor de zekerheid, maar dan voor een gereduceerde prijs (die korting zou ik dus al sowieso in de pocket hebben). Mijn reactie was dat we niet eens een toestel hebben om aan te sluiten op het telefoonnetwerk, dus dat dat weinig zin zou hebben. De reactie van de man was dat die wel een gratis toestel voor ons kon regelen, zodat we gebruik konden maken van het bellen. Uiteindelijk daar ook vriendelijk voor bedankt, mijn telefoonkosten worden compleet gedekt door het werk dus het zou geen zin hebben voor ons.

Achteraf is het me nog steeds een raadsel waarom Ziggo een dergelijke actie zou uitvoeren en me korting en zelfs een toestel zou willen geven om gebruik te maken van het bellen-gedeelte van het abonnement. Zoveel geld zal daar nou ook weer niet op verdient worden. Niettemin bewijst dit wel weer, overstappen of downsizen in je abonnement kan lonen om zo additionele korting te krijgen op je abonnement. Door niks te doen krijg je in ieder geval nooit korting.

Hebben jullie wel eens eerder van dit soort gekke telefoontjes gekregen?

4 opmerkingen:

  1. Oh ja laatst ook iemand van Telfort aan de telefoon gehad waar we een 3-in-1 pakket hebben (tv, vaste telefoon en internet). Hij vertelde dat er onlangs glasvezel in onze wijk is aangelegd (ja, duh daar heb ik een paar dagen overlast van gehad) en of wij niet over wilden stappen. Hij kon mij een geweldige aanbieding doen van 3-in-1 pakket voor 50 euro. Toen zei ikdat ik dat niet wilde omdat we nu voor hetzelfde 37,50 betalen. Maar Nee, dat is helemaal niet hetzelfde mevrouw, alles gaat veel sneller zoals downloaden van films en muziek (eh ja heb ik net in het vragenlijstje dat ik moest beantwoorden niet gezegd dat we zelden downloaden?) Ook zou de tv kwaliteit beter zijn (eh ja we kijken amper tv en nog een tv met dikke kont, dus zal die kwaliteit er vast niet uit te halen zijn). Maar voor een klein bedrag extra per maand vond de meneer het zeker de moeite waard want: sneller, beter kwaliteit bla bla bla....Eh, ik vind 12,50 per maand een behoorlijk bedrag voor weinig extra's. Uiteindelijk heeft hij het opgegeven..................

    BeantwoordenVerwijderen
  2. KPN: Internet instap heb ik zo gedurende 2 jaar met "6 maanden 10 euro korting" gehad. Gewoon door elk jaar een maand voor afloop te zeggen dat je gaat overstappen.. Altijd bellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. net Ziggo aan de lijn gehad. wat een waardeloze klantenservice!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog ervaringen met andere aanbieders dan gehad Rene?

    BeantwoordenVerwijderen